3070511307 |
La programació competencial |
2021-2022 |
Curs. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
13/1/2022 - 26/5/2022 (15 hores) de 16:45h a 18:45h |
|
ESC Àngel Guimerà |
|
c. Rosa Sensat, 1 (Pallejà)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat VI
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
07/01/2022 - 13/01/2022 . Activitat restringida |
|
DATA INICI PROVISIONAL |
| |
Descripció i Metodologia: |
Com a escola som conscients que hem d'educar alumnes capaços d'aprendre a
aprendre, flexibles, competents per autoavaluar-se, cooperar, gestionar el seu propi
coneixement i pensar autònomament. El currículum per competències, i l'avaluació
més enllà dels continguts, suposa una oportunitat i un repte per impulsar molts
d'aquests canvis. L'objectiu principal del curs és endinsar-nos en què suposa
programar i avaluar per competències amb recursos que provenen d’enfocaments i
metodologies diverses com la creativitat i aprendre a pensar, l'aprenentatge
cooperatiu i la metacognició i l'avaluació formadora i formativa.
|
| |
Objectius |
Establir un model de programació unificat a nivell d’escola basat en les
competències
● Saber dissenyar una activitat competencial a partir d'una competència,
uns criteris d'avaluació i uns continguts concrets establint els indicadors
competencials i els diferents nivells d'assoliment que ens permetran
prendre decisions sobre l'alumnat.
● Saber promoure un ensenyament creatiu en el dia a dia a l'aula
aprenent estratègies i activitats concretes per ensenyar a pensar a l’
alumnes i fomentar la seva creativitat i el seu pensament crític.
● Donar a conèixer les principals pràctiques per cohesionar el grup i per
treballar a partir d'estructures i tècniques cooperatives de treball a l’aula.
● Conèixer eines per promoure l'autoavaluació i la coavaluació (avaluar per
aprendre) i fer més conscients a l’alumnat del seu propi procés
d'aprenentatge (metacognició).
|
| |
Continguts |
Què és i què no és una proposta competencial.
● Les programacions d'aula des de les competències: l'alineació de
competències, criteris d'avaluació, continguts, activitats, indicadors i
rúbriques.
● Les bases del treball per competències: situacions autèntiques, activitats
que promoguin la creativitat i el pensament, propostes actives i
cooperatives i una avaluació formadora.
● La creativitat: què és, com la podem treballar i estimular (la curiositat, la
pedagogia de les preguntes, deixar escollir, fer propostes flexibles,
potenciar les relacions...).
● Ensenyar a pensar: les rutines i destreses de pensament i altres activitats
d'elevada complexitat cognitiva.
● L'aprenentatge cooperatiu: el treball en grup vs. l'aprenentatge
cooperatiu, dinàmiques de cohesió, estructures i tècniques cooperatives i
diaris d'equip.
● Promoure l'autoavaluació i la coavaluació a l'aula. Per una ensenyança
metacognitiva: eines i recursos (bases d'orientació, escales d'estimació,
rúbriques, feedback entre iguals, portafolis ...).
|
| |
Formador/a |
Cristina Díaz
|
| |
Avaluació |
Assistència superior al 80%
● Implicació dels participants en la dinàmica formativa.
● Assoliment dels acords per renovar les programacions a partir dels criteris
establerts.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència superior al 80%
● Implicació dels participants en la dinàmica formativa.
● Assoliment dels acords per renovar les programacions a partir dels criteris
establerts.
|
| |
E-mail |
se-baixllobregat6@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
13/01/2022 |
1645 |
1845 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
dimarts |
22/02/2022 |
1645 |
1845 |
|
| |