Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3070511307   La programació competencial
2021-2022   Curs. Educació Infantil-Primària
  
   13/1/2022 - 26/5/2022 (15 hores) de 16:45h a 18:45h
   ESC Àngel Guimerà
   c. Rosa Sensat, 1 (Pallejà) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Baix Llobregat VI
  
  
  
Inscripció   07/01/2022 - 13/01/2022 . Activitat restringida
   DATA INICI PROVISIONAL
  
Descripció i   Metodologia:   Com a escola som conscients que hem d'educar alumnes capaços d'aprendre a
aprendre, flexibles, competents per autoavaluar-se, cooperar, gestionar el seu propi
coneixement i pensar autònomament. El currículum per competències, i l'avaluació
més enllà dels continguts, suposa una oportunitat i un repte per impulsar molts
d'aquests canvis. L'objectiu principal del curs és endinsar-nos en què suposa
programar i avaluar per competències amb recursos que provenen d’enfocaments i
metodologies diverses com la creativitat i aprendre a pensar, l'aprenentatge
cooperatiu i la metacognició i l'avaluació formadora i formativa.
  
Objectius   Establir un model de programació unificat a nivell d’escola basat en les
competències
● Saber dissenyar una activitat competencial a partir d'una competència,
uns criteris d'avaluació i uns continguts concrets establint els indicadors
competencials i els diferents nivells d'assoliment que ens permetran
prendre decisions sobre l'alumnat.
● Saber promoure un ensenyament creatiu en el dia a dia a l'aula
aprenent estratègies i activitats concretes per ensenyar a pensar a l’
alumnes i fomentar la seva creativitat i el seu pensament crític.
● Donar a conèixer les principals pràctiques per cohesionar el grup i per
treballar a partir d'estructures i tècniques cooperatives de treball a l’aula.
● Conèixer eines per promoure l'autoavaluació i la coavaluació (avaluar per
aprendre) i fer més conscients a l’alumnat del seu propi procés
d'aprenentatge (metacognició).
  
Continguts   Què és i què no és una proposta competencial.
● Les programacions d'aula des de les competències: l'alineació de
competències, criteris d'avaluació, continguts, activitats, indicadors i
rúbriques.
● Les bases del treball per competències: situacions autèntiques, activitats
que promoguin la creativitat i el pensament, propostes actives i
cooperatives i una avaluació formadora.
● La creativitat: què és, com la podem treballar i estimular (la curiositat, la
pedagogia de les preguntes, deixar escollir, fer propostes flexibles,
potenciar les relacions...).
● Ensenyar a pensar: les rutines i destreses de pensament i altres activitats
d'elevada complexitat cognitiva.
● L'aprenentatge cooperatiu: el treball en grup vs. l'aprenentatge
cooperatiu, dinàmiques de cohesió, estructures i tècniques cooperatives i
diaris d'equip.
● Promoure l'autoavaluació i la coavaluació a l'aula. Per una ensenyança
metacognitiva: eines i recursos (bases d'orientació, escales d'estimació,
rúbriques, feedback entre iguals, portafolis ...).
  
Formador/a   Cristina Díaz
  
Avaluació   Assistència superior al 80%
● Implicació dels participants en la dinàmica formativa.
● Assoliment dels acords per renovar les programacions a partir dels criteris
establerts.
  
Requisits de  certificació   Assistència superior al 80%
● Implicació dels participants en la dinàmica formativa.
● Assoliment dels acords per renovar les programacions a partir dels criteris
establerts.
  
E-mail   se-baixllobregat6@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   13/01/2022   1645   1845 
 Sessió 2   -   -   -   - 
 Sessió 3   -   -   -   - 
 Sessió 4   -   -   -   - 
 Sessió 5   -   -   -   - 
 Sessió 6   -   -   -   - 
 Sessió 7   dimarts   22/02/2022   1645   1845 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent